هر وقت حاشیهسازی تمام شد بفرمایید برای مردم چه کردهاید؟!
تا وقتی تریبونهای پرسش از دولتمردان در دست همراهان کمپینهای تبلیغات
ی دولت است و سؤالات نشستهای خبری هم گزینشی و با رویکرد پرهیز از چالش انتخاب میشوند، امید چندانی برای تغییررویکرد نیست .
تا وقتی تریبونهای پرسش از دولتمردان در دست همراهان کمپینهای تبلیغاتی دولت است و سؤالات نشستهای خبری هم گزینشی و با رویکرد پرهیز از چالش انتخاب میشوند، امید چندانی برای تغییر رویکرد نیست. مروری بر مواضع و اظهارات دولتمردان نشان میدهد آنان به جای پاسخگویی به مطالبات مردم و گزارشدهی درباره میزان عمل به وعدهها، حاشیهسازی و اظهارات جنجالبرانگیز را در دستور کار خود قرار دادهاند. سید رضا اکرمی، رئیسشورای فرهنگی نهاد ریاستجمهوری ۱۶مرداد ۹۵ در گفت وگو با ایرنا، مشی برخی دولتمردان را در دو جمله خلاصه کرد. او گفته بود: «سوئیسی حرف میزنیم، آفریقایی عمل میکنیم.» اکرمی همچنین بااشاره به ماجرای حقوقهای نامشروع نجومی و تمجید سخنگوی دولت از یکی از همین مدیران متخلف تصریح کرده بود «خداوند انشاءالله نوبخت و صفدر حسینی را به موزه بسپارد. اگر صفدر حسینی آن گونه که نوبخت میگوید ذخیره نظام و امانتدار کشور بود، پس چرا او را از ریاست صندوق توسعه ملی برداشتید؟! خداوند به همه عقل بدهد.» مصادق دقیق آن دو جمله برخی مدیران دولت هستند که علی الدوام راهنمای چپ میزنند اما به راست میپیچند. از شفافیت و پاسخگویی و قانونمداری و تدبیر و تحمل منتقدان و شنیدن صدای مردم و رونق اقتصاد و ایجاداشتغال و… حرف میزنند اما بخش عمدهای از رویکردشان، بر عکس این شعارها و ادعاها است.